Holy shmoly, das ist mal eine ziemlich spritzige Idee, um die Dringlichkeit des Wandels im Verhalten eines jeden einzelnen Menschen zu zeigen, wenn es darum geht, den CO2-Gehalt in der Atmosphäre zu verringern und endlich etwas gegen die Erderwärmung zu unternehmen:

youtube direktkeindruck via Franzicle

Unter 1010global.org gibt es mehr Informationen zum Spot und der Absicht dahinter. Anscheinend rudern die aber gerade zurück und entschuldigen sich für den Film und haben ihn von der Website genommen, nachdem sich wohl auch Sponsoren und Unterstützer wegen des Kurzfilms vom Projekt zurückgezogen haben.

Subsequently there has been negative comment about the film, particularly on blogs, and concern from others working hard to build support for action on climate change. We are very sorry if this has distracted from their efforts.

We are also sorry to our corporate sponsors, delivery partners and board members, who have been implicated in this situation despite having no involvement in the film’s production or release.

We will learn from this mistake. Today I have written to supporters and stakeholders explaining that we will review processes and procedures to make sure it cannot happen again. Responsibility for this process is being taken by the 10:10 board.

The media coverage of the film was not the kind of publicity we wanted for 10:10, nor for the wider movement to reduce carbon emissions.

If people have been in touch with us personally about the film, we will be replying to individual emails over the next few days. Meanwhile our thanks go out to all those who support 10:10 and who work to combat the threat of climate change.

Klar kann man darüber diskutieren, ob die Ziele der Aktion mit einem dermassen Over-The-Top Splatter-Ding richtig kommuniziert werden, aber dass da gleich Beschwerden kommen und Sponsoren abspringen - also echt.